ساختارسازی و رفیق بازی دستاورد وزرای جدید

گزارشی از عملکرد چند وزیری که در چند ماه گذشته نه تنها عملکرد خاصی نداشته اند، بلکه برای انتصاب رفقای خود ساختار وزارتخانه را تغییر داده اند و با انتصاب افراد فاقد صلاحیت برای شرکت های بزرگ دولتی، تهدیدی بزرگ برای منابع دولتی هم به وجود آورده اند.

پایگاه خبری کلاغ نیوز- برای نمونه وزیر صنعت تنها عملکردش مصوب کردن افزایش ۲۰ درصدی قیمت خودرو و ایجاد معاونت های جدید در وزارت صنعت بوده تا دوستان خود را از استان قدس به این وزارتخانه گسیل کند.

در تازه ترین اقدامش مدیر روابط عمومی برنامه تلویزیونی خندوانه را به عنوان مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بین المللی منصوب کرده این در حالی است که این شرکت قرار بوده حلقه اتصال واحدهای تولیدی با بازارهای صادراتی باشد و هیچ جوره نمی توان توجیهی برای این انتصاب پیدا کرد.

البته عملکرد وزرای دیگر هم دست کمی از انتصابات وزیر صنعت ندارد، خاندوزی وزیر اقتصاد که از زمانی که به وزارت رسیده تنها نظاره گر سقوط سرمایه مردم در بورس بوده با انتصاب افرادی همچون عباس حسینی به عنوان معاون بانک و بیمه وزارتخانه نشان داد که منافع مردم را دنبال نمی کند زیرا حسینی هم به عنوان سلطان شرکت سازی معروف است و در بخشی از اتفاقاتی که در بانک آینده رخ داده نقش داشته و در مجمع بانک آینده هم نماینده دولت بوده است.

عبدالمالکی وزیر کار هم که بر صندلی وزارتخانه ای با بیشترین شرکت دولتی تکیه زده در کنار وزیر نفت با بیش از ۱۲ انتصاب فاقد تخصص در صدر           وزرای رفیق باز قرار دارند. البته وقتی به جزئیات انتصاب ها پرداخته می شود پای نماینده های مجلس و زد و بندهای جناحی هم وسط کشیده می شود که این مساله نگرانی هایی را برای فعالان سیاسی و اهالی رسانه به وجود آورده زیرا این اقدامات چیزی جز از جیب مردم و کشور هزینه کردن

نیست./پایگاه خبری کلاغ نیوز/

لینک مشاهده ویدیو 

https://aparat.com/v/fbC41

لینک کوتاه خبر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *